DIDÁCTICA, ORGANIZACIÓN ESCOLAR Y DD. ESPECIALES
Département
Universidad de Granada
Granada, EspañaPublications en collaboration avec des chercheurs de Universidad de Granada (19)
2024
-
Exploring if Gamification Experiences Make an Impact on Pre-Service Teachers’ Perceptions of Future Gamification Use: A Case Report
Societies, Vol. 14, Núm. 1
-
Exploring the professional´s perceptions on dual vocational education and training (dual VET) process of implementation in Spain
Higher Education, Skills and Work-based Learning
-
Illuminating the path: a methodological exploration of grounded theory in doctoral theses
Qualitative Research Journal, Vol. 24, Núm. 4, pp. 384-393
-
Perceptions of High School Mathematics Students in the Use of Technologies for Educational Purposes
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
2023
-
A Review of Evolving Paradigms in Youth Studies
Societies, Vol. 13, Núm. 6
-
Advancing Gender Equality in Schools through Inclusive Physical Education and Teaching Training: A Systematic Review
Societies, Vol. 13, Núm. 3
-
Exploring the Relationship between Early Leaving of Education and Training and Mental Health among Youth in Spain
Societies, Vol. 13, Núm. 5
-
Generación de comunidades de conocimiento el trabajo de la RedTICPraxis
Revista Prácticum, Vol. 8, Núm. 2, pp. 92-107
-
The European Educational Policy and Early School Leaving: A Conceptual Analysis from the Perspective of the Leaving Subject
Philosophies, Vol. 8, Núm. 5
2022
-
The Negative Effects of Technology on Education: A Bibliometric and Topic Modeling Mapping Analysis (2008-2019)
International Journal of Instruction, Vol. 15, Núm. 2, pp. 37-60
2021
-
Could gamification be a protective factor regarding early school leaving? A life story
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 5, pp. 1-19
-
Fomento de la educación para el emprendimiento para la inclusión sociolaboral de los estudiantes
Educación e igualdad de oportunidades (Dykinson), pp. 39-52
-
La estereotipia social de los adolescentes italianos durante la práctica deportiva
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 39, pp. 614-619
2020
-
Analysis of interpersonal competences in the use of ICT in the Spanish university context
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 2
-
Concepciones de los estudiantes universitarios sobre los ámbitos de profesionalización del educador/a social
Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa
2019
-
Avanzando hacia la inclusión intercultural: percepciones de los menores extranjeros no acompañados de centros educativos españoles
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 12, Núm. 1, pp. 331-350
2018
-
Cultura de colaboración en un centro educativo: Aportaciones desde el asesoramiento
Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 36, Núm. 2, pp. 277-302
-
Innovación y TIC en las instituciones educativas
Tendencias nacionales e internacionales en organización educativa:: entre la estabilidad y el cambio
2017
-
Evaluación de competencias docentes parala inclusión y la excelencia: Resultados preliminares sobre la percepción del profesorado
Actas XVIII Congreso Internacional de Investigación Educativa: interdisciplinariedad y transferencia (AIDIPE, 2017)