FACULTAD DE PSICOLOGÍA
Centro
Beatriz
Lucas Molina
Publicaciones en las que colabora con Beatriz Lucas Molina (26)
2024
-
Spanish Validation of the Two-Factor Interpersonal Reactivity Index: Evidence for the Relationship Between Empathy, Social Competence, and Emotion Regulation
Early Education and Development, Vol. 35, Núm. 3, pp. 615-627
2022
-
La comprensión asíncrona de las emociones básicas: un estudio longitudinal con niños de 3 a 5 años
Psicología educativa, Vol. 28, Núm. 1, pp. 71-79
-
Spanish validation of the Emotion Regulation Checklist (ERC) in preschool and elementary children: Relationship with emotion knowledge
Social Development, Vol. 31, Núm. 3, pp. 513-529
2021
-
Longitudinal evidence for an emotion-action lag on desire: The role of emotional understanding
Cognitive Development, Vol. 59
-
Tratamientos Psicológicos Empíricamente Apoyados Para Adultos: Una Revisión Selectiva
Psicothema, Vol. 33, Núm. 2, pp. 188-197
2020
-
Six Weeks of Confinement: Psychological Effects on a Sample of Children in Early Childhood and Primary Education
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
The longitudinal interplay of emotion understanding, theory of mind, and language in the preschool years
International Journal of Behavioral Development, Vol. 44, Núm. 3, pp. 236-245
-
The relationship between emotion regulation and emotion knowledge in preschoolers: A longitudinal study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 16, pp. 1-12
2019
-
The role of language in the relationship between emotion comprehension and theory of mind in preschool children
International Journal of Emotional Education, Vol. 11, Núm. 1, pp. 169-176
2018
-
Scripts or Components? A Comparative Study of Basic Emotion Knowledge in Roma and Non-Roma Children
Early Education and Development, Vol. 29, Núm. 2, pp. 178-191
-
The Spanish Version of the Empathy Questionnaire (EmQue): Evidence for Longitudinal Measurement Invariance and Relationship With Emotional Regulation
Early Education and Development, Vol. 29, Núm. 4, pp. 467-476
2017
-
La evaluación multi-informante de la regulación emocional en edad preescolar: un estudio longitudinal
Psicología educativa, Vol. 23, Núm. 1, pp. 1-7
2016
-
Effects of a dialogue-based program to improve emotion knowledge in Spanish Roma preschoolers
Infants and Young Children, Vol. 30, Núm. 1, pp. 3-16
2015
-
Análisis de las habilidades de los alumnos mediadores como clave del éxito de la mediación escolar
Informació psicològica, Núm. 110, pp. 24-38
-
Effects of teacher-student relationships on peer harassment: A multilevel study
Psychology in the Schools, Vol. 52, Núm. 3, pp. 298-315
2014
-
Adaptation of the Participant Role Scale (PRS) in a Spanish Youth Sample: Measurement Invariance Across Gender and Relationship With Sociometric Status
Journal of Interpersonal Violence, Vol. 29, Núm. 16, pp. 2904-2930
-
Implementación de un programa de mediación escolar: Análisis de las dificultades percibidas y propuestas de mejora
Revista complutense de educación, Vol. 25, Núm. 2, pp. 375-392
2013
-
Orígenes de los Programas de Mediación Escolar: Distintos Enfoques que influyen en esta Práctica Restaurativa
Anales de psicología, Vol. 29, Núm. 2, pp. 385-392
2011
-
Diferencias de género en el afrontamiento en la adolescencia
Brocar: Cuadernos de investigación histórica, Núm. 35, pp. 157-166
-
La modalidad de agrupamiento educativo como variable relevante en el análisis de la violencia escolar
Revista de educación, Núm. 356, pp. 457-481