Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Granada (60)

2024

  1. Estrategias clave en el diseño y gestión de espacios para el ocio social y el empoderamiento de la comunidad

    Juventud y autorregulación del tiempo: Intervención socioeducativa para el bienestar integral (Dykinson), pp. 185-199

  2. Experience and educational practices: Perceptions of secondary school mathematics teachers in Melilla

    European Public and Social Innovation Review, Vol. 9

  3. Exploring if Gamification Experiences Make an Impact on Pre-Service Teachers’ Perceptions of Future Gamification Use: A Case Report

    Societies, Vol. 14, Núm. 1

  4. Exploring the professional´s perceptions on dual vocational education and training (dual VET) process of implementation in Spain

    Higher Education, Skills and Work-based Learning

  5. Illuminating the path: a methodological exploration of grounded theory in doctoral theses

    Qualitative Research Journal, Vol. 24, Núm. 4, pp. 384-393

  6. Intervención en la autogestión del tiempo con colectivos vulnerables

    Juventud y autorregulación del tiempo: Intervención socioeducativa para el bienestar integral (Dykinson), pp. 109-120

  7. Ocio deportivo e intervención socioeducativa en la juventud

    Juventud y autorregulación del tiempo: Intervención socioeducativa para el bienestar integral (Dykinson), pp. 213-230

  8. Perceptions of High School Mathematics Students in the Use of Technologies for Educational Purposes

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  9. Predictors of the risk of addiction to social networks and the Internet

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 76, Núm. 2, pp. 197-219

  10. Prisión y Estigma. Un Estudio desde la Perspectiva Socioeducativa y de Género

    Géneros, Vol. 13, Núm. 1, pp. 22-42

2023

  1. A Review of Evolving Paradigms in Youth Studies

    Societies, Vol. 13, Núm. 6

  2. Actividad física, ocio nutrición y riesgo social en adolescentes: una revisión sistemática

    Investigación educativa para los nuevos retos de la inclusión (Dykinson), pp. 161-168

  3. Actividades de ocio físico-deportivas en la juventud y autoestima: una revisión sistemática.

    Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.

  4. Advancing Gender Equality in Schools through Inclusive Physical Education and Teaching Training: A Systematic Review

    Societies, Vol. 13, Núm. 3

  5. Comunidades de aprendizaje. La integración del aula y la comunidad a través del aprendizaje dialógico: revisión sistemática

    Hacia nuevos estándares educativos para una educación de calidad (Dykinson), pp. 65-72

  6. Dificultades de aprendizaje y atención a la diversidad en la escuela

    Guía para el acompañamiento a los estudiantes de TFT: Competencias, investigación y realidades sociales (Octaedro), pp. 127-136

  7. Exploring the Relationship between Early Leaving of Education and Training and Mental Health among Youth in Spain

    Societies, Vol. 13, Núm. 5

  8. Generación de comunidades de conocimiento el trabajo de la RedTICPraxis

    Revista Prácticum, Vol. 8, Núm. 2, pp. 92-107

  9. Multicausal analysis of the dropout of university students from teacher training studies in Andalusia

    Frontiers in Education, Vol. 8

  10. The European Educational Policy and Early School Leaving: A Conceptual Analysis from the Perspective of the Leaving Subject

    Philosophies, Vol. 8, Núm. 5