FACULTAD DE EDUCACIÓN
Centro
Universidad de Almería
Almería, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Almería (22)
2021
-
Between level up and game over: A systematic literature review of gamification in education
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 4, pp. 1-14
-
Development and validation of a questionnaire on motivation for cooperative playful learning strategies
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1-10
-
Estrategias innovadoras en Educación Física: Objetivos de Desarrollo sostenible 2030: una revisión sistemática
Igualdad y calidad educativa: oportunidades y desafíos de la enseñanza (Dykinson), pp. 1527-1545
-
Learning indicators as a tool for understanding of students’level of expertise in school basketball
Igualdad y calidad educativa: oportunidades y desafíos de la enseñanza (Dykinson), pp. 962-980
-
Necesidades de formación para una convivencia digital basada en el desarrollo de pensamiento crítico
Convergencia entre educación y tecnología : hacia un nuevo paradigma: XXIV Congreso Internacional EDUTEC
2020
-
Adaptation and validation of the scale of types of users in gamification with the spanish adolescent population
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 11, pp. 1-10
-
Dropout, Autonomy and Reintegration in Spain: A Study of the Life of Young Women on Temporary Release
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Educación inclusiva y T.I.C. Panorámica actual en el ámbito europeo
La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 900-903
-
Financial Technology: Review of trends, approaches and management
Mathematics, Vol. 8, Núm. 6
-
Identidad digital: significado de las redes sociales para los adolescentes
La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 933-936
-
IoT technology applications-based smart cities: Research analysis
Electronics (Switzerland), Vol. 9, Núm. 8, pp. 1-36
-
La importancia de la actividad deportiva en la recuperación y la inclusión social de personas con trastorno mental grave
Educación social: Revista de intervención socioeducativa, Núm. 75, pp. 10-13
-
La importància de l'activitat esportiva en la recuperació i la inclusió social de persones amb trastorn mental greu
Educació social: Revista d'intervenció sòcioeducativa, Núm. 75, pp. 10-13
-
Reducción del estigma hacia los problemas de salud mental en Educación: una asignatura aún pendiente
Acción social y educativa para la inclusión y reinserción desde el contexto penitenciario: libro de Actas del IV Congreso CIASE 2020. 2 y 3 de diciembre de 2020
-
Remote sensing applied in forest management to optimize ecosystem services: Advances in research
Forests, Vol. 11, Núm. 9
-
Socio-educational impact of augmented reality (AR) in sustainable learning ecologies: A semantic modeling approach
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 21, pp. 1-14
-
Socioeconomic effects in cyberbullying: Global research trends in the educational context
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 12, pp. 1-31
2019
-
Reducing self-stigma in people with severe mental illness participating in a regular football league: An exploratory study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 19
2018
-
Influencia de la riqueza familiar en el rendimiento lector del alumnado en PISA
Revista de educación, Núm. 380, pp. 129-155
-
The research observatory on the massive online open courses: MOOCSERVATORIO®
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 10, pp. 27-50