FACULTAD DE EDUCACIÓN
Zentrum
Universidad Rey Juan Carlos
Madrid, EspañaPublikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidad Rey Juan Carlos (43)
2024
-
Computational Concepts and their Assessment in Preschool Students: An Empirical Study
Journal of Science Education and Technology
2023
-
Analysis of predisposition in levels of individual digital competence among Spanish university students
Contemporary Educational Technology, Vol. 15, Núm. 4
-
Social support and its impact on job satisfaction and emotional exhaustion
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 12, pp. 2827-2840
2022
-
Comparing the psychometric properties of two primary school Computational Thinking (CT) assessments for grades 3 and 4: The Beginners' CT test (BCTt) and the competent CT test (cCTt)
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Gender, Poverty and Job Seeking: Women at Risk of Exclusion in Spain
Journal of Gender Studies, Vol. 31, Núm. 3, pp. 338-350
-
La memoria colectiva del movimiento de cultura libre en España: una exploración del legado cultural y tecnopolítico
Journal of Spanish Cultural Studies, Vol. 23, Núm. 3, pp. 335-349
-
Los sistemas conversacionales como recursos didácticos emergentes en las ecologías educativas
Formación en ecosistemas de aprendizaje (Dykinson), pp. 9-22
2021
-
Collaborative Game-Based Environment and Assessment Tool for Learning Computational Thinking in Primary School: A Case Study
IEEE Transactions on Learning Technologies, Vol. 14, Núm. 5, pp. 576-589
-
Connected learning in virtual classrooms for a master's in teacher training at One University in Madrid, Spain
Handbook for Online Learning Contexts: Digital, Mobile and Open: Policy and Practice (Springer International Publishing), pp. 35-54
-
El aprendizaje de la estadística entre docentes en formación y estudiantes de Secundaria: el vídeo como puente de aprendizaje
La educación en red. Realidades diversas, horizontes comunes.: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Libro de actas
-
El lenguaje digital como base para la innovación universitaria con tecnologías. Evidencia desde la bibliometría.
Innovación universitaria: reformulaciones en la nueva educación (Octaedro), pp. 23-40
-
Evaluation of an Online Intervention to Teach Artificial Intelligence with LearningML to 10-16-Year-Old Students
SIGCSE 2021 - Proceedings of the 52nd ACM Technical Symposium on Computer Science Education
-
Virtual and Augmented Reality
Innovation and ICT in Education: The Diversity of the 21st Century Classroom (River Publishers), pp. 175-185
2020
-
Computational thinking test for beginners: Design and content validation
IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON
-
Cooperative learning in a virtual classroom in a master’s of teacher training
Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa
-
Fortalezas y debilidades de los cursos masivos abiertos en línea (MOOC) frente a otros modelos de enseñanza en contextos socio-educativos
Formación Universitaria, Vol. 13, Núm. 6, pp. 77-84
-
Innovación universitaria y ecologías digitales sobre los entornos M.O.O.C.
La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 947-949
-
Introducing Artificial Intelligence Fundamentals with LearningML: Artificial Intelligence made easy
ACM International Conference Proceeding Series
-
La representación en la resolución de problemas matemáticos: un análisis de estrategias metacognitivas de estudiantes de secundaria
Uniciencia, Vol. 34, Núm. 1, pp. 263-280
-
Learning leaders: Teachers or youtubers? Participatory culture and STEM competencies in italian secondary school students
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 18