Centro
FACULTAD DE EDUCACIÓN
Publicaciones (85) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Accesibilidad universal de servicios en línea universitarios. Diseño y validación de un instrumento de evaluación. El caso de la UNED
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 17, Núm. 1, pp. 71-91
-
Active aging with leisure and free time activities for a better quality of life
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 1496-1501
-
Analysis of the Impact of an Emotional Development Program on Students with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 17, Núm. 36, pp. 1-11
-
Análisis de los programas de escolarización del alumnado de 2-3 años en colegios de Educación Infantil y Primaria en España
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 2, pp. 339-359
-
Análisis de necesidades formativas de los tutores de empresa en la formación dual: revisión sistemática
Educaçao e Pesquisa: Revista da Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo, Vol. 50, Núm. 1
-
Building inclusive and democratic schools in Spain: strategies for mobilising knowledge on inclusive education through participatory action research
International Journal of Inclusive Education, Vol. 28, Núm. 6, pp. 705-722
-
Coeducation in Serial and Cinematographic Formats: Bibliometric Analysis on Web of Science (1986–2023)
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 9
-
Competencias mediáticas del profesorado en formación en Colombia: pensamiento y ciudadanía críticos
Hachetetepé: Revista científica de Educación y Comunicación, Núm. 28, pp. 1201
-
Consent? At the Start, You Do Not Even Think About It. Coercive Discourse in the Awakening of Affective–Sexual Relationships in Young Women
Young, Vol. 32, Núm. 1, pp. 5-21
-
Construcción de la carrera e inteligencia emocional como antecedentes de identidad vocacional
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 1, pp. 157-183
-
Contributions of reflective documents in the evolution of the professional identity of internship students
AtoZ, Vol. 13
-
Creencias de docentes de secundaria sobre la educación del aprendizaje social y emocional
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 54, Núm. 1, pp. 81-115
-
Data mining to detect variables associated with the occupational aspirations of Spanish 15-year-old students
International Journal for Educational and Vocational Guidance, Vol. 24, Núm. 1, pp. 201-222
-
Dating Violence Experiences Among Sex-Trafficking Youths in Juvenile Detention
Violence Against Women
-
Didactic strategies for the education of computational thinking from a gender perspective: A systematic review
European Journal of Education, Vol. 59, Núm. 2
-
Diversidad cultural en Reino Unido: percepciones de los y las trabajadoras de educación infantil
Revista DH/ED: derechos humanos y educación, Núm. 10, pp. 151-173
-
Does reading fluency mediate the relationship between cognitive-linguistic skills and reading comprehension? A study in European Portuguese
Cognitive Development, Vol. 71
-
Don’t let academic protocol get in the way of our good and beautiful story
Revista española de educación comparada, Núm. 45, pp. 488-489
-
EDUCATIONAL INNOVATION IN THE 21 ST. CENTURY: COMMODIFICATION VS SOCIAL CHANGE
Cadernos CEDES, Vol. 44, Núm. 123, pp. 141-152
-
Educar reconociendo al estudiante. Narrativas desde el desenganche educativo
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 139-149