FACULTAD DE FILOLOGÍA
Centro
Anna
Vermeulen
Publicacións nas que colabora con Anna Vermeulen (10)
2023
-
El Uso de los Verbos Pronominales en Español por Estudiantes Belgas Flamencos: Análisis a través de la Audiodescripción como Herramienta Didáctica
Revista signos: estudios de lingüística, Vol. 56, Núm. 113, pp. 441-461
2022
-
Textos multimodales y tareas de traducción en español como lengua extranjera: la adquisición del clítico se por parte de adultos de habla holandesa
Estudios humanísticos. Filología, Núm. 44, pp. 45-65
2021
-
Audiovisual translation (dubbing and audio description) as a didactic tool to promote foreign language learning: The case of Spanish clitic pronouns
Translation and Translanguaging in Multilingual Contexts, Vol. 7, Núm. 1, pp. 86-105
2017
-
Audio description for all: a literature review of its pedagogical values in foreign language teaching and learning
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 26, pp. 52-69
-
Capítulo 4. The multifunctionality of english inerjections and their translation in spanish dubbing and subtitling
La traducción de los textos de especialidad: una perspectiva multidisciplinar (Instituto Interuniversitario de Lenguas Modernas Aplicadas (IULMA)), pp. 95-129
2016
-
Diseño y evaluación de VISP, una aplicación móvil para la práctica de la competencia oral
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 19, Núm. 1, pp. 63-81
-
VISP: A MALL-based app using audio description techniques to improve B1 EFL students' oral competence
Technology-Enhanced language learning for specialized domains: practical applications and mobility (Routledge Reino Unido), pp. 266-276
2015
-
Profiling a MALL App for English oral practice: A case study
Journal of Universal Computer Science, Vol. 21, Núm. 10, pp. 1339-1361
-
State of the art of language learning design using mobile technology: sample apps and some critical reflection
Critical CALL – Proceedings of the 2015 EUROCALL Conference, Padova, Italy
-
Using VISP (VIdeos for SPeaking), a mobile app based on audio description, to promote English language learning among Spanish students: a case study.
15TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF THE SPANISH ASSOCIATION OF LANGUAGE AND LITERATURE EDUCATION