ISABEL
GOMEZ VEIGA
Profesor Titular Universidad
JOSÉ ÓSCAR
VILA CHAVES
Profesor Contratado Doctor
Publications by the researcher in collaboration with JOSÉ ÓSCAR VILA CHAVES (10)
2022
-
Executive Functions and Improvement of Thinking: An Intervention Program to Enhance Deductive Reasoning Abilities
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 25, pp. 1-20
2018
-
A new look to a classic issue: Reasoning and academic achievement at secondary school
Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. MAR
2016
-
Executive functions and the improvement of thinking abilities: The intervention in reading comprehension
Frontiers in Psychology, Vol. 7
2014
-
Executive processes, reading comprehension and academic achievement in 3th grade primary students
Learning and Individual Differences, Vol. 35, pp. 41-48
2013
-
Comprensión lectora y procesos ejecutivos de la memoria operativa
Psicología educativa, Vol. 19, Núm. 2, pp. 103-111
-
Dificultades de aprendizaje en la escritura
Manual básico de dificultades de aprendizaje: concepto, evaluación e intervención (Sanz y Torres), pp. 289-330
-
Dificultades de aprendizaje en la lectura
Manual básico de dificultades de aprendizaje: concepto, evaluación e intervención (Sanz y Torres), pp. 245-288
-
Improving reading comprehension: From metacognitive intervention on strategies to the intervention on working memory executive processes
Universitas psychologica, Vol. 12, Núm. 5, pp. 1425-1438
-
Reading comprehension and working memory's executive processes: An intervention study in primary school students
Reading Research Quarterly, Vol. 48, Núm. 2, pp. 155-174
2010
-
Estudio normativo de ambigüedad léxica en castellano, en niños y en adultos
Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental, Vol. 31, Núm. 1, pp. 25-47