INMACULADA
ESCUDERO DOMINGUEZ
Profesor Titular Universidad
José Antonio
León Cascón
Publications by the researcher in collaboration with José Antonio León Cascón (27)
2019
-
Metacomprehension skills depend on the type of text: An analysis from Differential Item Functioning
Psicothema, Vol. 31, Núm. 1, pp. 66-72
-
Selective attention to question-relevant text information precedes high-quality summaries: Evidence from eye movements
Journal of Eye Movement Research, Vol. 12, Núm. 1, pp. 1-16
-
Specific relevance instructions promote selective reading strategies: evidences from eye tracking and oral summaries
Journal of Research in Reading, Vol. 42, Núm. 2, pp. 432-453
2017
-
Casual inferences in reading comprehension: State of the art
Reading comprehension in educational settings (Amsterdam: John Benjamins Publishing Compan, cop. 2017), pp. 63-99
-
Do Causal and Concessive Connectives Guide Emotional Expectancies in Comprehension? A Double-Task Paradigm Using Emotional Icons
Discourse Processes, Vol. 54, Núm. 8, pp. 583-598
-
Reading comprehension in educational settings
Amsterdam: John Benjamins Publishing Compan, cop. 2017
2016
-
Psychometric properties of the reading comprehension test ECOMPLEC.Sec
Psicothema, Vol. 28, Núm. 1, pp. 89-95
2015
-
Efectos de la valencia y la dirección causal en el procesamiento de inferencias: evidencia mediante una tarea de decisión léxica
Anales de psicología, Vol. 31, Núm. 2, pp. 677-686
2014
-
Transforming Selected Concepts Into Dimensions in Latent Semantic Analysis
Discourse Processes, Vol. 51, Núm. 5-6, pp. 494-510
2013
-
Are discourse comprehension and cognitive porcesses influenced by the type of language (English and Spanish)? A cross-language study based on eleborative inferences generation
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 31, Núm. 1, pp. 223-238
-
Using latent semantic analysis to grade brief summaries: A study exploring texts at different academic levels
Literary and Linguistic Computing, Vol. 28, Núm. 3, pp. 388-403
2011
-
Hitos y Retos del Psicólogo Educativo
Psicología educativa, Vol. 17, Núm. 1, pp. 3-11
-
La generación de inferencias dentro de un contexto social: un análisis de la comprensión lectora a través de protocolos verbales y una tarea de resumen oral
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 29, Núm. 1, pp. 13-42
-
The representation of polysemy through vectors: Some building blocks for constructing models and applications with LSA
International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning, Vol. 21, Núm. 4, pp. 328-342
-
Using latent semantic analysis to grade brief summaries: Some proposals
International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning, Vol. 21, Núm. 2-3, pp. 192-209
2010
-
Cognición casual durante la lectura: influencia de las creencias causales en la activación de inferencias
Modos y formas de la comunicación humana
-
Comprensión lectora
Revista Padres y Maestros / Journal of Parents and Teachers, Núm. 333, pp. 10-11
-
Latent semantic analysis parameters for essay evaluation using small-scale corpora
Journal of Quantitative Linguistics, Vol. 17, Núm. 1, pp. 1-29
-
Procesos de compresión del discurso y adquisición de segundas lenguas: ¿hasta que punto estamos ante una nueva varidad de relativismo lingüístico?
Psicología educativa, Vol. 16, Núm. 1, pp. 3-22
2009
-
Análisis del tamaño y especificidad de los corpus en la evaluación de resúmenes mediante el LSA: un análisis comparativo entre LSA y jueces expertos
Revista signos: estudios de lingüística, Núm. 69, pp. 71-81