Departamento
PSICOLOGÍA BÁSICA I
Publicaciones (35) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2016
-
Affective norms of 875 Spanish words for five discrete emotional categories and two emotional dimensions
Behavior Research Methods, Vol. 48, Núm. 1, pp. 272-284
-
Ambiguity produces attention shifts in category learning
Learning and Memory, Vol. 23, Núm. 4, pp. 134-140
-
Arguing from sources: design and evaluation of a programme to improve written argumentation and its impact according to students’ writing beliefs
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 39, Núm. 1, pp. 49-83
-
Between history and cultural psychology: Some reflections on mediation and normativity when reconstructing the past
Culture and Psychology, Vol. 22, Núm. 3, pp. 414-423
-
Conflict and memory: The past in the present
Peace and Conflict, Vol. 22, Núm. 1, pp. 3-4
-
Conflict, memory, and positioning: Studying the dialogical and multivoiced dimension of the basque conflict
Peace and Conflict, Vol. 22, Núm. 1, pp. 36-43
-
Cultivar bebés, gobernar ciudadanos: un viaje de ida y vuelta por la puericultura española moderna
Revista de historia de la psicología, Vol. 37, Núm. 1, pp. 47-54
-
Decreased rates of operant food self-administration are associated with reward deficits in high-fat feeding mice
European Journal of Nutrition, Vol. 55, Núm. 4, pp. 1615-1622
-
Development of the updating executive function: From 7-year-olds to young adults
Developmental Psychology, Vol. 52, Núm. 4, pp. 666-678
-
Dominance dynamics of competition between intrinsic and extrinsic grouping cues
Acta Psychologica, Vol. 170, pp. 146-154
-
Effects of dopamine agents on a schedule-induced polydipsia procedure in the spontaneously hypertensive rat and in Wistar control rats
Journal of Psychopharmacology, Vol. 30, Núm. 9, pp. 856-866
-
Epistemological and reading beliefs profiles and their role in multiple text comprehension
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 14, Núm. 39, pp. 226-252
-
Experimental but not sex differences of a mental rotation training program on adolescents
Frontiers in Psychology, Vol. 7, Núm. JUL
-
From Mind to Context, from Accuracy to Meaning. Exploring the Grammar of Remembering as a Socially Situated Act
Integrative Psychological and Behavioral Science, Vol. 50, Núm. 2, pp. 320-332
-
Inducción y reforzamiento en la generación de conducta adjuntiva
Revista Argentina de Ciencias del Comportamiento ( RACC ), Vol. 8, Núm. 2, pp. 20-20
-
La Historia de la reforma psiquiátrica española de la democracia a través de una entrevista a Enrique González Duro sobre su labor en el Sanatorio de Los Prados (1981-1983)
Revista de historia de la psicología, Vol. 37, Núm. 2, pp. 13-21
-
La evolución de los trabajos empíricos sobre conducta verbal
Revista mexicana de análisis de la conducta = Mexican journal of behavior analysis, Vol. 42, Núm. 1, pp. 36-56
-
La memoria y el lenguaje en pruebas testificales con menores de 3 a 6 años
Papeles del psicólogo, Vol. 37, Núm. 3, pp. 224-230
-
Las traducciones de La España Moderna y su papel en la incorporación del discurso psicológico al proyecto ciudadano del liberalismo español (1889-1928)
Revista de historia de la psicología, Vol. 37, Núm. 1, pp. 39-46
-
Naming and Categorization in Healthy Participants: Crowded Domains and Blurred Effects of Gender
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 19