Publicaciones (24) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2021

  1. "IO”, the chatbot of the Faculty of Psychology (UNED) that supports students with their Final Degree Project

    The Envisioning Report for Empowering Universities. (Nr. 5). (European Association of Distance Teaching Universities (EADTU)), pp. 32-34

  2. Analysis of atypical prosodic patterns in the speech of people with Down syndrome

    Biomedical Signal Processing and Control, Vol. 69

  3. Arithmetic word problems revisited: Cognitive processes and academic performance in secondary school

    Education Sciences, Vol. 11, Núm. 4

  4. Eficacia de un programa de intervención en autocompasión sobre el rendimiento académico en la Educación Superior

    Revista complutense de educación, Vol. 32, Núm. 4, pp. 675-687

  5. El plan de actuación y prevención ante el maltrato en los centros de atención a personas con discapacidad intelectual

    Libro de abstracts del II congreso internacional de sexualidad: expresando la diversidad

  6. For a good selfie. Enhancing mobile phone recycling through simulated exposure to cobalt mining

    Sustainable Production and Consumption, Vol. 26, pp. 44-53

  7. Intervención psicológica online en un caso de sintomatología fóbica infantil desde la Terapia de Juego Cognitivo Conductual durante el confinamiento por COVID-19

    Acción psicológica, Vol. 18, Núm. 1, pp. 93-106

  8. Is the Episodic Buffer of Baddeley independent of the Central Executive? A new measure of the Episodic Buffer

    Anales de psicología, Vol. 37, Núm. 2, pp. 378-392

  9. La formación del psicólogo educativo. La experiencia del Prácticum virtual en la UNED

    Revista Prácticum, Vol. 6, Núm. 2, pp. 121-130

  10. Language and communication in preschool children with autism and other developmental disorders

    Children, Vol. 8, Núm. 3

  11. Morphology and language pathologies in Spanish

    The Routledge Handbook of Spanish Morphology (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 585-598

  12. Perfil de Usuarios de Una Clínica Universitaria Durante El Estado de Alarma Sanitaria COVID 19

    Acción psicológica, Vol. 18, Núm. 1, pp. 11-26

  13. Prosodic skills of Spanish-speaking children with developmental language disorder

    International Journal of Language and Communication Disorders, Vol. 56, Núm. 4, pp. 784-796

  14. Psicología del desarrollo.

    UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  15. Redundancy, isomorphism, and propagative mechanisms between emotional and amodal representations of words: A computational study

    Memory and Cognition, Vol. 49, Núm. 2, pp. 219-234

  16. Relaciones entre memoria operativa, inteligencia, comprensión lectora y rendimiento académico en Historia en 4º de la Educación Secundaria

    ESE: Estudios sobre educación., Núm. 41

  17. Sentence repetition tasks to detect and prevent language difficulties: A scoping review

    Children, Vol. 8, Núm. 7

  18. Sequential coding of maternal sensitivity: application of nonlinear dynamic analyses and reliability

    Quality and Quantity, Vol. 55, Núm. 3, pp. 827-844

  19. Sistemas de actividad simulados para la formación del psicólogo educativo. El prácticum virtual en la UNED

    XVI Symposium Internacional sobre el Practicum y las prácticas externas. Prácticas externas virtuales versus presenciales: transformando los retos en oportunidades para la innovación: actas. Poio (Pontevedra) 7, 8 y 9 de julio de 2021

  20. Temporal sampling theory applied to language disorders: an analysis from a neuroconstructivist perspective

    Revista de Neurologia, Vol. 73, Núm. 11, pp. 394-400