COVADONGA
RODRIGO SAN JUAN
Profesor Permanente Laboral
FRANCISCO
INIESTO CARRASCO
Personal Docente, Investigador o Tco.
Publicaciones en las que colabora con FRANCISCO INIESTO CARRASCO (23)
2024
-
Applying andragogy for integrating a MOOC into a formal online learning experience in computer engineering
Heliyon, Vol. 10, Núm. 1
-
The use of WCAG and automatic tools by computer science students: a case study evaluating MOOC accessibility
Journal of Universal Computer Science, Vol. 30, Núm. 1, pp. 85-105
2023
-
A Case Study to Explore a UDL Evaluation Framework Based on MOOCs
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1
2021
-
Challenges to Achieving a More Inclusive and Sustainable Open Education
Journal of Interactive Media in Education, Vol. 2021, Núm. 1
2020
-
Reflections on Instructional Design Guidelines From the MOOCification of Distance Education: A Case Study of a Course on Design for All
UXD and UCD Approaches for Accessible Education (IGI Global), pp. 21-37
2019
-
Applying UDL principles in an inclusive design project based on MOOCS reviews
Universal Access Through Inclusive Instructional Design: International Perspectives on UDL (Taylor and Francis), pp. 197-207
-
YourMOOC4all: A Recommender System for MOOCs Based on Collaborative Filtering Implementing UDL
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
2018
-
YourMOOC4all: A MOOCs Inclusive Design and Useful Feedback Research Project
Proceedings of 2018 Learning With MOOCS, LWMOOCS 2018
2017
-
Raising awareness of the accessibility challenges in mathematcs MOOCs
ACM International Conference Proceeding Series
2016
-
A preliminary study for developing accessible MOOC services
Journal of accessibility and design for all: JACCES, Vol. 6, Núm. 2, pp. 125-149
-
Afrontando los retos de transformar un curso de Accesibilidad Universal online en un curso MOOC
Actas del XVII Congreso Internacional de Interacción Persona-Ordenador. Interacción 2016
-
Challenges while MOOCifying a HE eLearning course on Universal Accessibility
ACM International Conference Proceeding Series
-
Estrategias para la mejora del nivel de accesibilidad en el diseño de servicios de aprendizaje basados en MOOC
XVIII Simposio Internacional de Informática Educativa, SIIE 2016 (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 39-44
-
Strategies for improving the level of accessibility in the design of MOOC-based learning services
2016 International Symposium on Computers in Education, SIIE 2016: Learning Analytics Technologies
2015
-
Accessible user profile modeling for academic services based on MOOCs
ACM International Conference Proceeding Series
-
Modelado de perfiles de usuario accesibles para servicios académicos basados en MOOCs
Proceedings of the XVI International Conference on Human Computer Interaction
2014
-
Accessibility analysis in MOOC platforms. A case study: UNED COMA and UAbiMOOC
V Congreso Internacional sobre Calidad y Accesibilidad de la Formación Virtual (CAFVIR 2014)
-
Accessibility assessment of MOOC platforms in Spanish: UNED COMA, COLMENIA and Miriada X
2014 International Symposium on Computers in Education, SIIE 2014
-
Evaluación de la accesibilidad en las plataformas MOOC en español: UNED COMA, COLMENIA y Miriada X
Acceso masivo y universal para un aprendizaje a lo largo de la vida: actas del XVI Simposio Internacional de Informática Educativa (SIIE' 14)
-
Pautas para la evaluación de la accesibilidad en las plataformas MOOC.
Actas del VI Congreso Internacional sobre Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas (ATICA 2014): Universidad de Alcalá de Henares (España), 29-31 de octubre de 2014