Publications (286) ESTEBAN VAZQUEZ CANO publications

2023

  1. A Model to Measure University Students’ Learning Efficacy and Satisfaction During the COVID-19 Pandemic

    Croatian Journal of Education, Vol. 25, Núm. 4, pp. 1191-1223

  2. Academic and Social Behaviour Profile of the Primary School Students who Possess and Play Video Games

    Child Indicators Research, Vol. 16, Núm. 1, pp. 227-245

  3. Analysis of digital sustainability factors in the adoption of learning apps in primary and secondary education

    Edutec: Revista electrónica de tecnología educativa, Núm. 83, pp. 24-40

  4. Analysis of predisposition in levels of individual digital competence among Spanish university students

    Contemporary Educational Technology, Vol. 15, Núm. 4

  5. ChatGPT: The brightest student in the class

    Thinking Skills and Creativity, Vol. 49

  6. Comparison of Learning Content Representations to Improve L2 Vocabulary Acquisition Using m-learning

    SAGE Open, Vol. 13, Núm. 4

  7. El diseño de la unidad didáctica: un ejemplo en Educación Física

    Procesos deenseñanza-aprendizaje en educación física: manual para el profesorado de secundaria, bachillerato y formación profesional (Octaedro), pp. 99-138

  8. Gamifying Machine Teaching: Human-in-the-Loop Approach for Diphthong and Hiatus Identification in Spanish Language

    Procedia Computer Science

  9. Influence of age, gender and years of experience on teachers in promoting strategies for digital sustainability and data protection

    NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 12, Núm. 2, pp. 307-322

  10. La evolución de la inteligencia artificial en educación. Un estudio bibliométrico

    Educación, tecnología, innovación y transferencia del conocimiento (Dykinson), pp. 713-724

  11. La supervisión de la práctica docente y de la función directiva en centros educativos no universitarios

    Creación y experiencias de conocimientos en ámbitos educativos (Dykinson), pp. 37-52

  12. Latent factors on the design and adoption of gamified apps in primary education

    Education and Information Technologies, Vol. 28, Núm. 11, pp. 15093-15123

  13. Modelos de evaluación de centros educativos en Europa: Inspiración para un replanteamiento del modelo español

    Avances en supervisión educativa: Revista de la Asociación de Inspectores de Educación de España, Núm. 40, pp. 367-397

  14. References on innovative methodologies for adult training

    Studies in the Education of Adults, Vol. 55, Núm. 1, pp. 259-281

2022

  1. Cómo hacer una programación didáctica en Educación Infantil

    Sanz y Torres

  2. Difficulties and challenges for admission to the position of schools inspector in Spain and early career development

    IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 17, pp. 84-100

  3. Educando en derechos humanos: cohousing : un modelo educativo-comunitario.

    Conocimientos e implicaciones prácticas para la innovación educativa. (Dykinson), pp. 32-57