Publications (74) JUAN CARLOS PEREZ GONZALEZ publications

2024

  1. Computational thinking assessment: A developmental approach

    Computational thinking curricula in k–12: International implementations (MIT press), pp. 121-142

  2. Construcción de la carrera e inteligencia emocional como antecedentes de identidad vocacional

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 1, pp. 157-183

  3. Creencias de docentes de secundaria sobre la educación del aprendizaje social y emocional

    Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 54, Núm. 1, pp. 81-115

  4. Didactic strategies for the education of computational thinking from a gender perspective: A systematic review

    European Journal of Education, Vol. 59, Núm. 2

  5. Percepción de futuros maestros sobre la importancia y necesidades formativas emocionales

    Revista Fuentes, Vol. 26, Vol. 1, pp. 60-71

  6. Teacher Emotion Inventory: validation in a sample of Spanish teachers

    Anales de psicología, Vol. 40, Núm. 2, pp. 280-289

  7. Trait emotional intelligence as a damping factor in the face of post-pandemic lockdown academic exhaustion?

    Salud, Ciencia y Tecnologia, Vol. 4

2023

  1. Creencias de los docentes de educación secundaria sobre educación emocional.

    Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.

  2. Estudiolab, una comunidad de aprendizaje e investigación en discord

    Nuevas perspectivas en Educación, Innovación y TIC: una nueva mirada para la mejora social y empresarial (Dykinson), pp. 45-49

  3. Evidence of Emotion Dysregulation as a Core Symptom of Adult ADHD: A Systematic Review

    PLoS ONE, Vol. 18, Núm. 1 January

  4. Rasgos emocionales en estudiantes del Máster de Formación del profesorado

    Aula de encuentro: Revista de investigación y comunicación de experiencias educativas, Vol. 25, Núm. 1, pp. 43-61

  5. Trait emotional intelligence as buffer of mood of in-service and pre-service teachers of preschool and elementary education during the impact of COVID-19

    Anales de psicología, Vol. 39, Núm. 3, pp. 487-495

2021

  1. Dominio muestral de la Educación Parental Positiva

    La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes

  2. Impact of the moon physical education program on the socio-emotional competencies of preadolescents

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 15

  3. Specific Didactic Strategies Used for the Development of Computational Thinking in the Female Collective in Primary and Secondary Education: A Systematic Review Protocol

    ACM International Conference Proceeding Series