JUAN CARLOS
PEREZ GONZALEZ
Profesor Titular Universidad
Publications (74) JUAN CARLOS PEREZ GONZALEZ publications
2024
-
Computational thinking assessment: A developmental approach
Computational thinking curricula in k–12: International implementations (MIT press), pp. 121-142
-
Construcción de la carrera e inteligencia emocional como antecedentes de identidad vocacional
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 1, pp. 157-183
-
Creencias de docentes de secundaria sobre la educación del aprendizaje social y emocional
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 54, Núm. 1, pp. 81-115
-
Didactic strategies for the education of computational thinking from a gender perspective: A systematic review
European Journal of Education, Vol. 59, Núm. 2
-
Percepción de futuros maestros sobre la importancia y necesidades formativas emocionales
Revista Fuentes, Vol. 26, Vol. 1, pp. 60-71
-
Teacher Emotion Inventory: validation in a sample of Spanish teachers
Anales de psicología, Vol. 40, Núm. 2, pp. 280-289
-
Trait emotional intelligence as a damping factor in the face of post-pandemic lockdown academic exhaustion?
Salud, Ciencia y Tecnologia, Vol. 4
2023
-
Creencias de los docentes de educación secundaria sobre educación emocional.
Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.
-
Estudiolab, una comunidad de aprendizaje e investigación en discord
Nuevas perspectivas en Educación, Innovación y TIC: una nueva mirada para la mejora social y empresarial (Dykinson), pp. 45-49
-
Evidence of Emotion Dysregulation as a Core Symptom of Adult ADHD: A Systematic Review
PLoS ONE, Vol. 18, Núm. 1 January
-
Rasgos emocionales en estudiantes del Máster de Formación del profesorado
Aula de encuentro: Revista de investigación y comunicación de experiencias educativas, Vol. 25, Núm. 1, pp. 43-61
-
Trait emotional intelligence as buffer of mood of in-service and pre-service teachers of preschool and elementary education during the impact of COVID-19
Anales de psicología, Vol. 39, Núm. 3, pp. 487-495
2022
-
Brechas de Género en la iniciación a la Programación Informática en Educación Secundaria en España
Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 4, pp. 701-712
-
Competencia emocional en docentes de Infantil y Primaria y estudiantes universitarios de los Grados de Educación Infantil y Primaria
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 42, pp. 9-33
-
Integrating self-regulated learning and individual differences in the prediction of university academic achievement across a three-year-long degree
Metacognition and Learning, Vol. 17, Núm. 3, pp. 1141-1165
-
Invariance of the Trait Emotional Intelligence Construct Across Clinical Populations and Sociodemographic Variables
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Trait Emotional Intelligence and the Six Rings of Positive Self-Capital for Optimal Performance and Sustainability
Cross-cultural Perspectives on Well-Being and Sustainability in Organizations (Springer International Publishing), pp. 69-93
2021
-
Dominio muestral de la Educación Parental Positiva
La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes
-
Impact of the moon physical education program on the socio-emotional competencies of preadolescents
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 15
-
Specific Didactic Strategies Used for the Development of Computational Thinking in the Female Collective in Primary and Secondary Education: A Systematic Review Protocol
ACM International Conference Proceeding Series