M LAURA
QUINTANILLA COBIAN
Profesor Contratado Doctor
Publicacións (49) Publicacións de M LAURA QUINTANILLA COBIAN Ver datos de investigación referenciados.
2024
-
Spanish Validation of the Two-Factor Interpersonal Reactivity Index: Evidence for the Relationship Between Empathy, Social Competence, and Emotion Regulation
Early Education and Development, Vol. 35, Núm. 3, pp. 615-627
2023
-
A Year of Pandemic: Psychological Effects in Spanish Children from 3 to 11 Years of Age
Psicothema, Vol. 35, Núm. 2, pp. 119-128
2022
-
La comprensión asíncrona de las emociones básicas: un estudio longitudinal con niños de 3 a 5 años
Psicología educativa, Vol. 28, Núm. 1, pp. 71-79
-
Spanish validation of the Emotion Regulation Checklist (ERC) in preschool and elementary children: Relationship with emotion knowledge
Social Development, Vol. 31, Núm. 3, pp. 513-529
2021
-
Children’s perception of envy and modesty: Does depreciation serve as a mask for failure or success?
Current Psychology, Vol. 40, Núm. 2, pp. 983-995
-
Influence of Group Identification on Malicious and Benign Envy: A Cross-Sectional Developmental Study
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Longitudinal effects of the pandemic and confinement on the anxiety levels of a sample of spanish children in primary education
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 24
-
Longitudinal evidence for an emotion-action lag on desire: The role of emotional understanding
Cognitive Development, Vol. 59
2020
-
Adaptación al catalán de la prueba Emotion Matching Task y evaluación de su calidad métrica: Un estudio piloto
Anuario de psicología, Vol. 50, Núm. 3, pp. 103-114
-
Encuesta
Fundamentos de investigación en Psicología (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 301-334
-
Fundamentos de investigación en Psicología
UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
-
Investigación Cualitativa
Fundamentos de investigación en Psicología (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 378-430
-
Six Weeks of Confinement: Psychological Effects on a Sample of Children in Early Childhood and Primary Education
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
The longitudinal interplay of emotion understanding, theory of mind, and language in the preschool years
International Journal of Behavioral Development, Vol. 44, Núm. 3, pp. 236-245
-
The relationship between emotion regulation and emotion knowledge in preschoolers: A longitudinal study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 16, pp. 1-12
2019
-
El efecto del merecimiento sobre la intensidad de "schadenfreude" en situaciones de envidia: un estudio evolutivo
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 42, Núm. 2, pp. 392-409
-
Fundamentos de investigación en Psicología
UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
-
La mejora de las competencias emocionales y sociales en el contexto escolar
Promoción de la salud: la oportunidad de la escuela a través de programas de intervención en contexto educativo (Pirámide), pp. 35-52
-
Programas de intervención en contexto educativo: planificación, implementación y evaluación
Promoción de la salud: la oportunidad de la escuela a través de programas de intervención en contexto educativo (Pirámide), pp. 17-34
-
The role of language in the relationship between emotion comprehension and theory of mind in preschool children
International Journal of Emotional Education, Vol. 11, Núm. 1, pp. 169-176