M LAURA
QUINTANILLA COBIAN
Profesor Contratado Doctor
MARTA
GIMENEZ DASI
Investigadora en el periodo 2000-2011
Publicaciones en las que colabora con MARTA GIMENEZ DASI (27)
2024
-
Spanish Validation of the Two-Factor Interpersonal Reactivity Index: Evidence for the Relationship Between Empathy, Social Competence, and Emotion Regulation
Early Education and Development, Vol. 35, Núm. 3, pp. 615-627
2023
-
A Year of Pandemic: Psychological Effects in Spanish Children from 3 to 11 Years of Age
Psicothema, Vol. 35, Núm. 2, pp. 119-128
2022
-
La comprensión asíncrona de las emociones básicas: un estudio longitudinal con niños de 3 a 5 años
Psicología educativa, Vol. 28, Núm. 1, pp. 71-79
-
Spanish validation of the Emotion Regulation Checklist (ERC) in preschool and elementary children: Relationship with emotion knowledge
Social Development, Vol. 31, Núm. 3, pp. 513-529
2021
-
Children’s perception of envy and modesty: Does depreciation serve as a mask for failure or success?
Current Psychology, Vol. 40, Núm. 2, pp. 983-995
-
Longitudinal effects of the pandemic and confinement on the anxiety levels of a sample of spanish children in primary education
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 24
-
Longitudinal evidence for an emotion-action lag on desire: The role of emotional understanding
Cognitive Development, Vol. 59
2020
-
Six Weeks of Confinement: Psychological Effects on a Sample of Children in Early Childhood and Primary Education
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
The longitudinal interplay of emotion understanding, theory of mind, and language in the preschool years
International Journal of Behavioral Development, Vol. 44, Núm. 3, pp. 236-245
-
The relationship between emotion regulation and emotion knowledge in preschoolers: A longitudinal study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 16, pp. 1-12
2019
-
La mejora de las competencias emocionales y sociales en el contexto escolar
Promoción de la salud: la oportunidad de la escuela a través de programas de intervención en contexto educativo (Pirámide), pp. 35-52
-
Programas de intervención en contexto educativo: planificación, implementación y evaluación
Promoción de la salud: la oportunidad de la escuela a través de programas de intervención en contexto educativo (Pirámide), pp. 17-34
-
The role of language in the relationship between emotion comprehension and theory of mind in preschool children
International Journal of Emotional Education, Vol. 11, Núm. 1, pp. 169-176
2018
-
Desarrollo emocional en los primeros años de vida: debates actuales y retos de futuro
Pirámide
-
Scripts or Components? A Comparative Study of Basic Emotion Knowledge in Roma and Non-Roma Children
Early Education and Development, Vol. 29, Núm. 2, pp. 178-191
-
The Spanish Version of the Empathy Questionnaire (EmQue): Evidence for Longitudinal Measurement Invariance and Relationship With Emotional Regulation
Early Education and Development, Vol. 29, Núm. 4, pp. 467-476
2017
-
Children’s understanding of depreciation in scenarios of envy and modesty
European Journal of Developmental Psychology, Vol. 14, Núm. 3, pp. 281-294
-
La evaluación multi-informante de la regulación emocional en edad preescolar: un estudio longitudinal
Psicología educativa, Vol. 23, Núm. 1, pp. 1-7
2016
-
Dialogando sobre emociones con niños en riesgo de exclusión social: un estudio preliminar
Acción psicológica, Vol. 13, Núm. 1, pp. 191-206
-
Effects of a dialogue-based program to improve emotion knowledge in Spanish Roma preschoolers
Infants and Young Children, Vol. 30, Núm. 1, pp. 3-16