INMACULADA
ESCUDERO DOMINGUEZ
Profesor Titular Universidad
Ricardo
Olmos Albacete
Publications dans lesquelles il/elle collabore avec Ricardo Olmos Albacete (16)
2019
-
Metacomprehension skills depend on the type of text: An analysis from Differential Item Functioning
Psicothema, Vol. 31, Núm. 1, pp. 66-72
-
Specific relevance instructions promote selective reading strategies: evidences from eye tracking and oral summaries
Journal of Research in Reading, Vol. 42, Núm. 2, pp. 432-453
2016
-
Psychometric properties of the reading comprehension test ECOMPLEC.Sec
Psicothema, Vol. 28, Núm. 1, pp. 89-95
2015
-
Baremación de una prueba estandarizada de resúmenes (RESUMeV) para los niveles de 4º y 6º de educación primaria
Clínica y salud: Investigación Empírica en Psicología, Vol. 26, Núm. 1, pp. 49-55
-
Efectos de la valencia y la dirección causal en el procesamiento de inferencias: evidencia mediante una tarea de decisión léxica
Anales de psicología, Vol. 31, Núm. 2, pp. 677-686
2014
-
Transforming Selected Concepts Into Dimensions in Latent Semantic Analysis
Discourse Processes, Vol. 51, Núm. 5-6, pp. 494-510
2013
-
Using latent semantic analysis to grade brief summaries: A study exploring texts at different academic levels
Literary and Linguistic Computing, Vol. 28, Núm. 3, pp. 388-403
2011
-
La generación de inferencias dentro de un contexto social: un análisis de la comprensión lectora a través de protocolos verbales y una tarea de resumen oral
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 29, Núm. 1, pp. 13-42
-
The representation of polysemy through vectors: Some building blocks for constructing models and applications with LSA
International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning, Vol. 21, Núm. 4, pp. 328-342
-
Using latent semantic analysis to grade brief summaries: Some proposals
International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning, Vol. 21, Núm. 2-3, pp. 192-209
2010
-
Comprensión lectora
Revista Padres y Maestros / Journal of Parents and Teachers, Núm. 333, pp. 10-11
-
Latent semantic analysis parameters for essay evaluation using small-scale corpora
Journal of Quantitative Linguistics, Vol. 17, Núm. 1, pp. 1-29
2009
-
Análisis del tamaño y especificidad de los corpus en la evaluación de resúmenes mediante el LSA: un análisis comparativo entre LSA y jueces expertos
Revista signos: estudios de lingüística, Núm. 69, pp. 71-81
-
Ecomplec: un modelo de evaluación de la comprensión lectora en diversos tramos de la Educación Secundaria
Psicología educativa, Vol. 15, Núm. 2, pp. 123-142
-
New algorithms assessing short summaries in expository texts using latent semantic analysis
Behavior Research Methods, Vol. 41, Núm. 3, pp. 944-950
2006
-
Assessing short summaries with human judgments procedure and latent semantic analysis in narrative and expository texts
Behavior Research Methods, Vol. 38, Núm. 4, pp. 616-627