DANIEL
DOMINGUEZ FIGAREDO
Profesor Titular Universidad
Publicaciones (50) Publicaciones de DANIEL DOMINGUEZ FIGAREDO Ver datos de investigación referenciados.
2024
-
Effects of familiarity with digital assessment in online education
Distance Education
2023
-
Caracterización del enfoque flipped classroom en aulas rurales multigrado: un estudio de caso múltiple
La escuela rural en la España vaciada: diagnóstico, experiencias y retos de futuro (Dykinson), pp. 127-151
-
Responsible AI literacy: A stakeholder-first approach
Big Data and Society, Vol. 10, Núm. 2
2022
-
Adaptation of the final exam in a distanceeducation course: from face-to-face to online assessment
2022 Envisioning Report For Empowering Universities
-
La paradoja digital: Análisis de las diferencias en la adopción tecnológica del profesorado dentro y fuera del aula
Revista Electrónica Educare, Vol. 26, Núm. 2
-
Learning outcomes based assessment in distance higher education. A case study
Open Learning, Vol. 37, Núm. 2, pp. 193-208
-
The Impact of Rapid Adoption of Online Assessment on Students’ Performance and Perceptions: Evidence from a Distance Learning University
Electronic Journal of e-Learning, Vol. 20, Núm. 3, pp. 224-241
2021
-
Aprendizaje y práctica del diseño en contextos de diversidad: una aproximación basada en metodologías abiertas
Arte, individuo y sociedad, Vol. 33, Núm. 1, pp. 259-281
-
Educación y tecnologías digitales: VII Jornada de doctorandos/as en educación,Madrid, 1 de Julio de 2021
coord.
UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
2020
-
Analítica del aprendizaje y educación basada en datos: un campo en expansión
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 23, Núm. 2, pp. 33-43
-
Data-driven educational algorithms pedagogical framing
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 23, Núm. 2, pp. 65-84
-
Where are the Students? Social and Learning Practices in Digital Settings
EDEN Conference Proceedings, pp. 201-207
2019
-
Structural changes in the landscape of Spanish distance universities
Open Praxis, Vol. 11, Núm. 2, pp. 119-128
2018
-
Análisis de cursos online y a distancia desde el modelo "Community of Inquiry"
Campus digitales en la educación superior
-
Aplicación del modelo "community of Inquiry" al análisis de asignaturas de la UNED
Innovación educativa en la era digital: libro de actas
-
Teachers’ roles in light of massive open online courses (MOOCs): Evolution and challenges in higher distance education
International Review of Education, Vol. 64, Núm. 2, pp. 197-219
-
“EdX Insights” Metrics from a Socio-Constructivist Pedagogical Perspective
EDEN Conference Proceedings, Vol. 0, Núm. 1, pp. 53-60
2017
-
Heuristics and web skills acquisition in open learning environments
Educational Technology and Society, Vol. 20, Núm. 4, pp. 102-111
-
Losh, E. (ed.). (2017). MOOCs and Their Afterlives: Experiments in Scale and Access in Higher Education. University of Chicago Press
Open Praxis, Vol. 9, Núm. 4, pp. 483-484
2016
-
Analítica del aprendizaje y Big Data: heurísticas y marcos interpretativos
Dilemata, Núm. 22, pp. 87-103