MARCOS
ROMAN GONZALEZ
Profesor Contratado Doctor
Publicaciones (67) Publicaciones de MARCOS ROMAN GONZALEZ
2024
-
Didactic strategies for the education of computational thinking from a gender perspective: A systematic review
European Journal of Education
-
Generative AI and the future of higher education: a threat to academic integrity or reformation? Evidence from multicultural perspectives
International Journal of Educational Technology in Higher Education, Núm. 21
2023
-
Computational Thinking Assessment – Towards More Vivid Interpretations
Technology, Knowledge and Learning, Vol. 28, Núm. 2, pp. 539-568
-
El pensamiento algorítmico como estrategia didáctica para el desarrollo de habilidades de resolución de problemas en el contexto de la educación básica secundaria
Revista de Educación a Distancia (RED), Vol. 23, Núm. 73
-
El pensamiento algorítmico como estrategia didáctica para el desarrollo de habilidades de resolución de problemas en el contexto de la educación básica secundaria
RED: revista de educación a distancia, Vol. 23, Núm. 73
-
Estudiolab, una comunidad de aprendizaje e investigación en discord
Nuevas perspectivas en Educación, Innovación y TIC: una nueva mirada para la mejora social y empresarial (Dykinson), pp. 45-49
2022
-
A cognitive definition of computational thinking in primary education
Computers and Education, Vol. 179
-
Brechas de Género en la iniciación a la Programación Informática en Educación Secundaria en España
Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 4, pp. 701-712
-
Comparing the psychometric properties of two primary school Computational Thinking (CT) assessments for grades 3 and 4: The Beginners' CT test (BCTt) and the competent CT test (cCTt)
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
El talento STEM en la educación obligatoria: una revisión sistemática
Revista de educación, Núm. 396, pp. 65-96
-
Toward a Theory (and Practice) of Multiple Computational Thinkings
Computational Thinking Education in K–12: Artificial Intelligence Literacy and Physical Computing (MIT press), pp. 71-102
2021
-
Collaborative Game-Based Environment and Assessment Tool for Learning Computational Thinking in Primary School: A Case Study
IEEE Transactions on Learning Technologies, Vol. 14, Núm. 5, pp. 576-589
-
Educación del talento STEM (ciencia, tecnología, ingeniería y matemáticas) como impulso de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS)
Estudios sobre innovación e investigación educativa (Dykinson), pp. 537-549
-
Elección de técnicas e instrumentos para la recogida de información
Guía para la elaboración de trabajos fin de máster de investigación educativa (Octaedro), pp. 147-159
-
Evaluation of an Online Intervention to Teach Artificial Intelligence with LearningML to 10-16-Year-Old Students
SIGCSE 2021 - Proceedings of the 52nd ACM Technical Symposium on Computer Science Education
-
Programar para aprender matemáticas en 5º de Educación Primaria: implementación del proyecto ScratchMaths en España
RED: revista de educación a distancia, Vol. 21, Núm. 68
-
Specific Didactic Strategies Used for the Development of Computational Thinking in the Female Collective in Primary and Secondary Education: A Systematic Review Protocol
ACM International Conference Proceeding Series
2020
-
Computational thinking test for beginners: Design and content validation
IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON
-
Introducing Artificial Intelligence Fundamentals with LearningML: Artificial Intelligence made easy
ACM International Conference Proceeding Series
-
LearningML: A Tool to Foster Computational Thinking Skills Through Practical Artificial Intelligence Projects
RED: revista de educación a distancia, Vol. 20, Núm. 63