Publicaciones (80) Publicaciones de MARCOS ROMAN GONZALEZ Ver datos de investigación referenciados.

filter_list

2024

  1. Computational Concepts and their Assessment in Preschool Students: An Empirical Study

    Journal of Science Education and Technology, Vol. 33, Núm. 6, pp. 998-1020

  2. Computational Thinking (CT) Measurement Model Based on Bloom's Taxonomy and the GQM Model

    Communications in Computer and Information Science

  3. Computational thinking assessment: A developmental approach

    Computational thinking curricula in k–12: International implementations (MIT press), pp. 121-142

  4. Cómo desarrollar las competencias comunicativas del estudiantado

    Alfabetización en evaluación para el desarrollo de las competencias comunicativas (Universitas), pp. 61-78

  5. Didactic strategies for the education of computational thinking from a gender perspective: A systematic review

    European Journal of Education, Vol. 59, Núm. 2

  6. Generative AI and the future of higher education: a threat to academic integrity or reformation? Evidence from multicultural perspectives

    International Journal of Educational Technology in Higher Education, Núm. 21

  7. Generative AI in education and research: A systematic mapping review

    Review of Education, Vol. 12, Núm. 2

  8. Improvement of Computational Thinking skills through unplugged activities in Upper Secondary Education

    Proceedings of the 19th WiPSCE Conference on Primary and Secondary Computing Education Research

  9. Interaction Patterns During Block-based Programming Activities Predict Computational Thinking: Analysis of the Differences in Gender, Cognitive Load, Spatial Ability, and Programming Proficiency

    AI, Computer Science and Robotics Technology, Vol. 3

  10. Investigating the Impact of Programming Activities on Computational Thinking and AI Literacy in Spanish Schools

    Proceedings of the 19th WiPSCE Conference on Primary and Secondary Computing Education Research

2023

  1. Computational Thinking Assessment – Towards More Vivid Interpretations

    Technology, Knowledge and Learning, Vol. 28, Núm. 2, pp. 539-568

  2. El pensamiento algorítmico como estrategia didáctica para el desarrollo de habilidades de resolución de problemas en el contexto de la educación básica secundaria

    Revista de Educación a Distancia (RED), Vol. 23, Núm. 73

  3. El pensamiento algorítmico como estrategia didáctica para el desarrollo de habilidades de resolución de problemas en el contexto de la educación básica secundaria

    RED: revista de educación a distancia, Vol. 23, Núm. 73

  4. Estudiolab, una comunidad de aprendizaje e investigación en discord

    Nuevas perspectivas en Educación, Innovación y TIC: una nueva mirada para la mejora social y empresarial (Dykinson), pp. 45-49

  5. Niñas y mujeres neuroatípicas: Protocolo para una revisión sistemática

    XX Congreso Internacional de Investigación Educativa: III Encuentro Internacional de Doctorandos/as e Investigadores/as Noveles de AIDIPE, Santiago de Compostela, 14-17 de junio de 2022, libro de actas (Camilo Isaac Ocampo Gómez), pp. 1585-1592

  6. Propuesta del modelo DDC de identidad digital

    XX Congreso Internacional de Investigación Educativa: III Encuentro Internacional de Doctorandos/as e Investigadores/as Noveles de AIDIPE, Santiago de Compostela, 14-17 de junio de 2022, libro de actas (Camilo Isaac Ocampo Gómez), pp. 2668-2674