Publicaciones (156) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. A Perfect Storm: High-stakes Examination and Private Tutoring in Egypt

    Revista española de educación comparada, Núm. 40, pp. 146-161

  2. A Preliminary Study Comparing Pre-service and In-service School Principals’ Self-Perception of Distributed Leadership Competencies in Relation to Teaching and Managerial Experience

    Frontiers in Psychology, Vol. 13

  3. A cognitive definition of computational thinking in primary education

    Computers and Education, Vol. 179

  4. A systematic review of family and social relationships: implications for sex trafficking recruitment and victimisation

    Families, Relationships and Societies, Vol. 11, Núm. 4, pp. 534-550

  5. ATTITUDES, MOTIVES AND INTERESTS FOR PRACTISING PHYSICAL EXERCISE

    Journal of Physical Education (Maringa), Vol. 33, Núm. 1

  6. Academic Failure and Dropout: Untangling Two Realities

    European Journal of Educational Research, Vol. 11, Núm. 4, pp. 2275-2289

  7. Adaptation and validation of the Preferences of Learning Styles (Index of Learning Styles, ILS, 1997) questionnaire to the cultural and cognitive characteristics of Spanish students aged 11-15 years

    Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 4, pp. 587-599

  8. Al alba de la humanización: cultura proyecta sombra de poliedro, género de mujer y práctica de magisterio

    Revista española de pedagogía, Vol. 80, Núm. 282, pp. 251-267

  9. Alejandro Tiana, secretario de estado de educación: La implantación de la LOMLOE y la dirección escolar

    DYLE: Dirección y liderazgo educativo, Núm. 13

  10. An Intersectional Analysis of Child and Adolescent Inclusion in Local Participation Processes

    Social Inclusion, Vol. 10, Núm. 2, pp. 66-74

  11. Analysis of Entrepreneurial Education—Study of the Configuration of the Entrepreneurial Identity through the Acquisition of Crucial Transversal Competences for Future University Students

    Education Sciences, Vol. 12, Núm. 5

  12. Análisis cualitativo del perfil profesional del buen docente de educación secundaria

    Revista española de pedagogía, Vol. 80, Núm. 283, pp. 493-516

  13. Análisis del conocimiento especializado en matemáticas con maestros en formación: una experiencia con la representación de fracciones

    Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 40, Núm. 1, pp. 107-130

  14. Análisis y evaluación de un proyecto interdisciplinar de desarrollo afectivo y social en Educación Secundaria

    UTE Teaching & Technology: Universitas Tarraconensis, Núm. 1, pp. 234-248

  15. Aportaciones de la didáctica al desarrollo de la Educación Social y a la formación permanente de los formadores

    UTE Teaching & Technology: Universitas Tarraconensis, Núm. 1, pp. 170-186

  16. Aportaciones de la facultad de educación a la enseñanza a distancia que presenta la UNED en la década 2011-2020

    Revista DH/ED: derechos humanos y educación, Núm. 1, pp. 53-64

  17. Aportaciones de la metodología cualitativa en un estudio Delphi aplicado para validar el modelo CCP (Construcción de la carrera profesional) en Andalucía

    New Trends in Qualitative Research, Núm. 15

  18. Aprendizaje cooperativo con teléfonos móviles en un contexto de vulnerabilidad: resultados en la convivencia

    REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa, Núm. 24

  19. Augmented visual-feedback of airflow: Immediate effects on voice-source characteristics of students of singing

    Psychology of Music, Vol. 50, Núm. 3, pp. 933-944

  20. Beginning and End of the Itinerant Classrooms Considered Pedagogical Missions During the Franco Dictatorship (Spain, 1966–1977): Didactic Organisation and Socio-Educational Project

    History of Education, Vol. 51, Núm. 6, pp. 846-864