Center
FACULTAD DE EDUCACIÓN
Publications (157) Publications in which a researcher has participated
2022
-
A Perfect Storm: High-stakes Examination and Private Tutoring in Egypt
Revista española de educación comparada, Núm. 40, pp. 146-161
-
A Preliminary Study Comparing Pre-service and In-service School Principals’ Self-Perception of Distributed Leadership Competencies in Relation to Teaching and Managerial Experience
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
A cognitive definition of computational thinking in primary education
Computers and Education, Vol. 179
-
A systematic review of family and social relationships: implications for sex trafficking recruitment and victimisation
Families, Relationships and Societies, Vol. 11, Núm. 4, pp. 534-550
-
ATTITUDES, MOTIVES AND INTERESTS FOR PRACTISING PHYSICAL EXERCISE
Journal of Physical Education (Maringa), Vol. 33, Núm. 1
-
Academic Failure and Dropout: Untangling Two Realities
European Journal of Educational Research, Vol. 11, Núm. 4, pp. 2275-2289
-
Adaptation and validation of the Preferences of Learning Styles (Index of Learning Styles, ILS, 1997) questionnaire to the cultural and cognitive characteristics of Spanish students aged 11-15 years
Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 4, pp. 587-599
-
Al alba de la humanización: cultura proyecta sombra de poliedro, género de mujer y práctica de magisterio
Revista española de pedagogía, Vol. 80, Núm. 282, pp. 251-267
-
Alejandro Tiana, secretario de estado de educación: La implantación de la LOMLOE y la dirección escolar
DYLE: Dirección y liderazgo educativo, Núm. 13
-
An Intersectional Analysis of Child and Adolescent Inclusion in Local Participation Processes
Social Inclusion, Vol. 10, Núm. 2, pp. 66-74
-
Analysis of Entrepreneurial Education—Study of the Configuration of the Entrepreneurial Identity through the Acquisition of Crucial Transversal Competences for Future University Students
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 5
-
Análisis cualitativo del perfil profesional del buen docente de educación secundaria
Revista española de pedagogía, Vol. 80, Núm. 283, pp. 493-516
-
Análisis del conocimiento especializado en matemáticas con maestros en formación: una experiencia con la representación de fracciones
Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 40, Núm. 1, pp. 107-130
-
Análisis y evaluación de un proyecto interdisciplinar de desarrollo afectivo y social en Educación Secundaria
UTE Teaching & Technology: Universitas Tarraconensis, Núm. 1, pp. 234-248
-
Aportaciones de la didáctica al desarrollo de la Educación Social y a la formación permanente de los formadores
UTE Teaching & Technology: Universitas Tarraconensis, Núm. 1, pp. 170-186
-
Aportaciones de la facultad de educación a la enseñanza a distancia que presenta la UNED en la década 2011-2020
Revista DH/ED: derechos humanos y educación, Núm. 1, pp. 53-64
-
Aportaciones de la metodología cualitativa en un estudio Delphi aplicado para validar el modelo CCP (Construcción de la carrera profesional) en Andalucía
New Trends in Qualitative Research, Núm. 15
-
Aprendizaje cooperativo con teléfonos móviles en un contexto de vulnerabilidad: resultados en la convivencia
REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa, Núm. 24
-
Augmented visual-feedback of airflow: Immediate effects on voice-source characteristics of students of singing
Psychology of Music, Vol. 50, Núm. 3, pp. 933-944
-
Beginning and End of the Itinerant Classrooms Considered Pedagogical Missions During the Franco Dictatorship (Spain, 1966–1977): Didactic Organisation and Socio-Educational Project
History of Education, Vol. 51, Núm. 6, pp. 846-864