Departamento
MÉTODOS DE INVEST. Y DIAGNÓSTICO EN EDUCACIÓN I
Artículos (21) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
Benefits of the Use of Participatory Tools to Support Students’ Curricular Learning: 4 Case Studies
Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 16, Núm. 1, pp. 67-84
-
Business internships for bachelor's degrees at blended learning universities: A pilot study to assess the transition from hybrid studies to the workplace
International Journal of Management Education, Vol. 21, Núm. 2
-
Computational Thinking Assessment – Towards More Vivid Interpretations
Technology, Knowledge and Learning, Vol. 28, Núm. 2, pp. 539-568
-
Deporte extraescolar e inteligencia emocional en estudiantes de secundaria: efectos del tipo de agrupamiento deportivo y del sexo
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 23, Núm. 1, pp. 38-52
-
Development and validation of the Singing Voice Function Self-Efficacy Scale (Singing-VoSES)
Psychology of Music, Vol. 51, Núm. 5, pp. 1501-1517
-
El pensamiento algorítmico como estrategia didáctica para el desarrollo de habilidades de resolución de problemas en el contexto de la educación básica secundaria
Revista de Educación a Distancia (RED), Vol. 23, Núm. 73
-
El pensamiento algorítmico como estrategia didáctica para el desarrollo de habilidades de resolución de problemas en el contexto de la educación básica secundaria
RED: revista de educación a distancia, Vol. 23, Núm. 73
-
Leading the curriculum towards social change: Distributed leadership and the inclusive school
Educational Management Administration and Leadership, Vol. 51, Núm. 3, pp. 554-574
-
Luces y Sombras del Proceso de Acreditación a Catedrático de Universidad: El Caso delas Áreas de Educación (2018-2022)
REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 21, Núm. 4, pp. 65-85
-
Multicausal analysis of the dropout of university students from teacher training studies in Andalusia
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Neurodidactic teacher training program for educational dropouts in vulnerable groups
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Neurodidactics and healthy physical condition: proposal to improve educational inclusion
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 18, Núm. 4, pp. 893-902
-
On the effect of gender on secondary school students’ causal attributions to choose or abandon physics & chemistry
Chemistry Education Research and Practice, Vol. 24, Núm. 4, pp. 1174-1189
-
PUPIL SUPPORT ASSISTANT/TEACHER ASSISTANT, A PEDAGOGICAL TOOL WITHOUT RECOGNITION, ESSENTIAL FOR EDUCATIONAL INCLUSION. SCOTTISH EXPERIENCE
Scientia Paedagogica Experimentalis, Vol. 60, Núm. 2, pp. 183-212
-
Percepciones de directivos escolares en centros de contextos desfavorecidos sobre el liderazgo y la organización escolar
Aula abierta, Vol. 52, Núm. 1, pp. 33-42
-
Practical citizenship: how to learn and exercise participation in schools
Cambridge Journal of Education, Vol. 53, Núm. 5, pp. 645-664
-
Radiografía de una década de revistas científicas de educación españolas: (2011 – 2020)
Revista de educación, Núm. 400, pp. 133-160
-
The effect size in scientific publication
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 26, Núm. 1, pp. 9-17
-
Tiempos convulsos para la ética en la ciencia y en el uso de las métricas
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 26, Núm. 2, pp. 9-14
-
‘You’re not a better person, but you look like you are.’ Hate speech and privilege: contributions from a participatory research study with teenagers
Intercultural Education, Vol. 34, Núm. 4, pp. 329-345