Artículos (21) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. Benefits of the Use of Participatory Tools to Support Students’ Curricular Learning: 4 Case Studies

    Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 16, Núm. 1, pp. 67-84

  2. Business internships for bachelor's degrees at blended learning universities: A pilot study to assess the transition from hybrid studies to the workplace

    International Journal of Management Education, Vol. 21, Núm. 2

  3. Computational Thinking Assessment – Towards More Vivid Interpretations

    Technology, Knowledge and Learning, Vol. 28, Núm. 2, pp. 539-568

  4. Deporte extraescolar e inteligencia emocional en estudiantes de secundaria: efectos del tipo de agrupamiento deportivo y del sexo

    Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 23, Núm. 1, pp. 38-52

  5. Development and validation of the Singing Voice Function Self-Efficacy Scale (Singing-VoSES)

    Psychology of Music, Vol. 51, Núm. 5, pp. 1501-1517

  6. El pensamiento algorítmico como estrategia didáctica para el desarrollo de habilidades de resolución de problemas en el contexto de la educación básica secundaria

    Revista de Educación a Distancia (RED), Vol. 23, Núm. 73

  7. El pensamiento algorítmico como estrategia didáctica para el desarrollo de habilidades de resolución de problemas en el contexto de la educación básica secundaria

    RED: revista de educación a distancia, Vol. 23, Núm. 73

  8. Leading the curriculum towards social change: Distributed leadership and the inclusive school

    Educational Management Administration and Leadership, Vol. 51, Núm. 3, pp. 554-574

  9. Luces y Sombras del Proceso de Acreditación a Catedrático de Universidad: El Caso delas Áreas de Educación (2018-2022)

    REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 21, Núm. 4, pp. 65-85

  10. Multicausal analysis of the dropout of university students from teacher training studies in Andalusia

    Frontiers in Education, Vol. 8

  11. Neurodidactic teacher training program for educational dropouts in vulnerable groups

    Frontiers in Education, Vol. 8

  12. Neurodidactics and healthy physical condition: proposal to improve educational inclusion

    Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 18, Núm. 4, pp. 893-902

  13. On the effect of gender on secondary school students’ causal attributions to choose or abandon physics & chemistry

    Chemistry Education Research and Practice, Vol. 24, Núm. 4, pp. 1174-1189

  14. PUPIL SUPPORT ASSISTANT/TEACHER ASSISTANT, A PEDAGOGICAL TOOL WITHOUT RECOGNITION, ESSENTIAL FOR EDUCATIONAL INCLUSION. SCOTTISH EXPERIENCE

    Scientia Paedagogica Experimentalis, Vol. 60, Núm. 2, pp. 183-212

  15. Percepciones de directivos escolares en centros de contextos desfavorecidos sobre el liderazgo y la organización escolar

    Aula abierta, Vol. 52, Núm. 1, pp. 33-42

  16. Practical citizenship: how to learn and exercise participation in schools

    Cambridge Journal of Education, Vol. 53, Núm. 5, pp. 645-664

  17. Radiografía de una década de revistas científicas de educación españolas: (2011 – 2020)

    Revista de educación, Núm. 400, pp. 133-160

  18. The effect size in scientific publication

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 26, Núm. 1, pp. 9-17

  19. Tiempos convulsos para la ética en la ciencia y en el uso de las métricas

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 26, Núm. 2, pp. 9-14

  20. ‘You’re not a better person, but you look like you are.’ Hate speech and privilege: contributions from a participatory research study with teenagers

    Intercultural Education, Vol. 34, Núm. 4, pp. 329-345