MARIA ELENA
BARCENA MADERA
Catedrático de Universidad
Publicaciones (80) Publicaciones de MARIA ELENA BARCENA MADERA
2024
-
Toward an Integrated Framework for Clil-Based Blended Teaching
Interdisciplinary Research and Innovation in Bilingual and Second Language Teacher Education (Taylor and Francis), pp. 173-189
-
Toward an integrated framework for CLIL-based blended teaching
Interdisciplinary research and innovation in bilingual and second language teacher education (Routledge USA), pp. 173-189
2023
-
Fundamentos teóricos de la formación de profesores de segundas lenguas en zonas rurales y desfavorecidas
La escuela rural en la España vaciada: diagnóstico, experiencias y retos de futuro (Dykinson), pp. 214-232
-
Introduction: Teaching Languages in Times of Social and Technological Change and Divide
Journal of Research in Applied Linguistics, Vol. 14, Núm. 2, pp. 3-6
2021
-
Current advances in providing social, mobile, and open language teaching to all
Lengua y Migración = Language and Migration, Vol. 13, Núm. 2, pp. 135-148
-
Inclusive language moocs
Journal of Universal Computer Science, Vol. 27, Núm. 5, pp. 437-449
-
Mobile open social learning for languages (Mosl4l)
Journal of Universal Computer Science, Vol. 27, Núm. 5, pp. 425-436
-
Supporting listening comprehension by social network-based interaction in mobile assisted language learning
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 35, pp. 295-309
2020
-
An Approximation to Inclusive Language in LMOOCs Based on Appraisal Theory
Open Linguistics, Vol. 6, Núm. 1, pp. 38-67
-
Hacia un nuevo paradigma de aprendizaje de segundas lenguas móvil, abierto y social
Propósitos y representaciones, Vol. 8, Núm. 1
-
Toward a Framework for Language MOOCs and Mobile Assisted Language Learning
Propósitos y representaciones, Vol. 8, Núm. 1
2019
-
El rol de las redes sociales en la comprensión oral de segundas lenguas con soporte móvil
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 59, pp. 47-69
2017
-
Exploring collaborative reverse subtitling for the enhancement of written production activities in English as a second language
ReCALL, Vol. 29, Núm. 1, pp. 39-58
-
The importance of forum interaction and success rates in Language MOOCs
CEUR Workshop Proceedings
2016
-
El potencial del podcast como recurso didáctico para el desarrollo de las destrezas orales de segundas lenguas con dispositivos móviles
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 1, pp. 61-72
-
Innovación metodológica y tecnológica en la enseñanza del inglés para turismo a distancia
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 31, pp. 39-62
-
Metacognition as scaffolding for the development of listening comprehension in a social MALL App
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 19, Núm. 1, pp. 103-120
-
Mobile and Massive Language Learning
Technology-Enhanced language learning for specialized domains: practical applications and mobility (Routledge Reino Unido), pp. 151-162
2015
-
Introduction: Language MOOCs: An emerging field
Language MOOCs: Providing Learning, Transcending Boundaries
-
La píldora informativa audiovisual como estrategia de gamificación en los cursos en línea de segundas lenguas
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 63, pp. 122-151