Publicaciones (80) Publicaciones de MARIA ELENA BARCENA MADERA

2024

  1. Toward an Integrated Framework for Clil-Based Blended Teaching

    Interdisciplinary Research and Innovation in Bilingual and Second Language Teacher Education (Taylor and Francis), pp. 173-189

  2. Toward an integrated framework for CLIL-based blended teaching

    Interdisciplinary research and innovation in bilingual and second language teacher education (Routledge USA), pp. 173-189

2023

  1. Fundamentos teóricos de la formación de profesores de segundas lenguas en zonas rurales y desfavorecidas

    La escuela rural en la España vaciada: diagnóstico, experiencias y retos de futuro (Dykinson), pp. 214-232

  2. Introduction: Teaching Languages in Times of Social and Technological Change and Divide

    Journal of Research in Applied Linguistics, Vol. 14, Núm. 2, pp. 3-6

2021

  1. Current advances in providing social, mobile, and open language teaching to all

    Lengua y Migración = Language and Migration, Vol. 13, Núm. 2, pp. 135-148

  2. Inclusive language moocs

    Journal of Universal Computer Science, Vol. 27, Núm. 5, pp. 437-449

  3. Mobile open social learning for languages (Mosl4l)

    Journal of Universal Computer Science, Vol. 27, Núm. 5, pp. 425-436

  4. Supporting listening comprehension by social network-based interaction in mobile assisted language learning

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 35, pp. 295-309

2019

  1. El rol de las redes sociales en la comprensión oral de segundas lenguas con soporte móvil

    Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 59, pp. 47-69

2016

  1. El potencial del podcast como recurso didáctico para el desarrollo de las destrezas orales de segundas lenguas con dispositivos móviles

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 1, pp. 61-72

  2. Innovación metodológica y tecnológica en la enseñanza del inglés para turismo a distancia

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 31, pp. 39-62

  3. Metacognition as scaffolding for the development of listening comprehension in a social MALL App

    RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 19, Núm. 1, pp. 103-120

  4. Mobile and Massive Language Learning

    Technology-Enhanced language learning for specialized domains: practical applications and mobility (Routledge Reino Unido), pp. 151-162

2015

  1. Introduction: Language MOOCs: An emerging field

    Language MOOCs: Providing Learning, Transcending Boundaries

  2. La píldora informativa audiovisual como estrategia de gamificación en los cursos en línea de segundas lenguas

    Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 63, pp. 122-151